فتواهای یک مرجع عظمی

اولین فتوا : داشتن اختلاف نظر با من حرام است.

فتواهای یک مرجع عظمی

اولین فتوا : داشتن اختلاف نظر با من حرام است.

احترام به دانشجو

فتوا:‌ هرگونه ادای احترام نسبت به دانشجویان و امثالهم حرام می باشد. 

در این رابطه روایات مستندی وجود دارد . از جمله: 

روزی اسمعیل بن ودود از یاران گل کوچیکی پیامبر از او پرسید: 

ممدجون چرا پاس نمیدی؟ چرا انقدر تکروی میکنی؟ 

پیامبر اکرم در جواب فرمودند : قبل از شروع بازی سه آیه بر من نازل شد :  

۱- بسم الله الرحمن الرحیم 

۲- ممد جون برو جلو ببینم چیکار میکنیا...! آبروی عرش در خطره. اگه نتونستی گل بزنی بگو خودم از قدرتم استفاده کنم. ولی اگه بازم نتونستیم کاری کنیم میگیم از روی حکمت گل نزدیم. 

۳- ان الله لا یحب الدانشجو . و من یحترم دانشجو جایش فی النار الجهنم و خالدین فیها. و من یکتکت(مضارع کتک زدن) الدانشجو جایش فی جنات تجری من تحت الانهار است و البته بازم خالدون فیها.-------->(ترجمه ی آیه ی ۳ = هرآیینه خداوند تبارک و تعالی از دانشجوجماعت خوشش نمیاد. و هرکس به دانشجو احترام بگذارد جایش در آتش جهنم است و در آن جاودان خوهد بود. و هرکس دانشجو را کتک بزند جایش در باغهایی که از من دختانش نهرهایی روان است(بهشت) و البته اینها هم جاودان هستند.) 

و من الله توقیف

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد